Podcast

Learning in and with nature

We offer you up-to-date, evidence-based information about the practice of learning outdoors, teaching outside the classroom, nature-based environmental education, place based education and related topics.

 

Shownotes:

  • https://www.uis.no/en/profile/1104
  • Becker, C., Lauterbach, G., Spengler, S., Dettweiler, U., & Mess, F. (2017). Effects of regular classes in outdoor education settings: A systematic review on students’ learning, social and health dimensions. International Journal of Environmental Research and Public Health, 14(5), 1–20. http://doi.org/10.3390/ijerph14050485.
  • Dettweiler, U., Lauterbach, G., Mall, C., Kermish-Allen, R. (2022). Fostering 21st Century Skills Through Autonomy Supportive Science Education Outside the Classroom. In: Jucker, R., von Au, J. (eds) High-Quality Outdoor Learning. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04108-2_13

Shownotes

  • Sue Waite: The National Curriculum Outdoors: https://nationalcurriculumoutdoors.com/sue-waite
  • Waite, S., Aronsson, J. (2022). Some Impacts on Health and Wellbeing from School-Based Outdoor Learning. In: Jucker, R., von Au, J. (eds) High-Quality Outdoor Learning. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04108-2_9
  • Waite, S. (2022). International Views on School-Based Outdoor Learning. In: Jucker, R., von Au, J. (eds) High-Quality Outdoor Learning. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04108-2_17
  • Malone, K. & Waite, S. (2016) Student Outcomes and Natural Schooling: Pathways from Evidence to Impact report. Plymouth: Plymouth University. https://ltl.org.uk/wp-content/uploads/2019/02/student-outcomes-and-natural-schooling-conference-report-2016.pdf DOI: 10.13140/RG.2.1.3327.7681
  • The National Curriculum Outdoors Book Series: https://nationalcurriculumoutdoors.com/national-curriculum-books
  • Lambert, D., Roberts, M. & Waite, S. (2020) National Curriculum Outdoors: Key Stage One. London: Bloomsbury
  • Lambert, D., Roberts, M. & Waite, S. (2020) National Curriculum Outdoors: Year 3. London: Bloomsbury
  • Lambert, D., Roberts, M. & Waite, S. (2020) National Curriculum Outdoors: Year 4. London: Bloomsbury
  • Lambert, D., Roberts, M. & Waite, S. (2020) National Curriculum Outdoors: Year 5. London: Bloomsbury
  • Lambert, D., Roberts, M. & Waite, S. (2020) National Curriculum Outdoors: Year 6. London: Bloomsbury
  • Lambert, D., Morgan, A., Roberts, M. & Waite, S. (2024) The Sustainability and Climate Change Curriculum Outdoors: Key Stage 2. London: Bloomsbury

Shownotes

  • Becker, C., Lauterbach, G., Spengler, S., Dettweiler, U., & Mess, F. (2017). Effects of regular classes in outdoor education settings: A systematic review on students’ learning, social and health dimensions. International Journal of Environmental Research and Public Health, 14(5), 1–20. http://doi.org/10.3390/ijerph14050485.
  • Dettweiler, U., Lauterbach, G., Mall, C., Kermish-Allen, R. (2022). Fostering 21st Century Skills Through Autonomy Supportive Science Education Outside the Classroom. In: Jucker, R., von Au, J. (eds) High-Quality Outdoor Learning. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04108-2_13
  • Jan Ellinger, Jakob von Au, Leslie Bernhardt, Monika Singer, Simon Tangerding und Christoph Mall (2022): Eine Frage der Perspektive: Die Unterrichtssituation im Draussenunterricht. In: von Au, Jakob & Jucker, Rolf (Hrsg.) (2022). Neue Forschungsergebnisse und Praxiseinblicke für eine Bildung für nachhaltige Entwicklung. Bern, hep verlag. S. 387-406. https://www.hep-verlag.ch/draussenlernen
  • SILVIVA (Hrsg.) (2019). Draussen unterrichten (Ausgabe für Deutschland). Das Praxishandbuch für die Grundschule. Bern: hep Verlag. https://www.hep-verlag.ch/draussen-unterrichten-de

Shownotes

Shownotes

Shownotes

Shownotes

Plus d’informations sur cet episode / Mehr zu dieser Episode / More on this episode:

Episode bilingue

Repousser les murs de la classe pour enseigner le Plan d’Études Romand en pleine nature: folie? Utopie? Pour combler le déficit de nature des enfants, contextualiser leurs apprentissages et développer leurs compétences transversales, voici L’école à ciel ouvert. Cet ouvrage de référence a été conçu par les pédagogues de SILVIVA et testé par plus de 170 enseignants·es.

Une partie théorique rappelle en introduction les bienfaits de la nature pour les enfants tout en donnant toutes les recommandations pratiques pour organiser les sorties de sa classe en toute sécurité. Classées par matières (français, maths, arts, histoire et géographie, éducation physique et sportive) et organisées en 40 séquences, ces 200 activités pédagogiques proposent de mettre en scène les apprentissages du PER dans des situations concrètes en extérieur. Exigeant peu de matériel, elles se servent toutes de la nature comme cadre et source d’inspiration.

Vers le manuel L’école à ciel ouvert

 

En savoir plus sur Sarah Wauquiez :

 

En savoir plus sur Nathalie Barras :

 

En savoir plus sur Martina Henzi:

 

En savoir plus sur l’enseigner dehors / Per saperne di più sull’insegnamento all’aria aperta / Mehr zu Draussen unterrichten :